Saturday, August 13, 2011

Abah, Kau Yang Sangat Kusayangi

waktu aku kecil didukung oleh abah....


"Ayah dan Ibu....itulah permulaan kami.... dapat melihat bulan dan matahari... ooooo... ayah dan ibu...." (lagu ayah dan ibu nyanyian Allahyarham Sudirman)..."


Abahku yang hensom...zaman muda :)))

Abah dilahirkan pada bulan September tahun 1946. Lepas tu dia kahwin muda so tengok saja gambar di atas, hehehe.. muda-muda dah dapat anak...(pic atas: me and dad)Abah sebenarnya masa muda-muda dulu boleh tahan jugak ensem dia hehehe.. kira ramai jugaklaa peminat hahahaha...anyway, dah ditakdirkan memang suratan jodoh agaknya, Abah kemudian nikah dengan Mek (my mum). Hemm.. Mek lahir bulan Disember 1950. Zaman muda-muda dulu pun 'cun' jugak mek... jangan marah ...hehehe..Masa dulu-dulu mana ada cintan-cintun macam sekarang. Jadi mereka bercinta selepas kahwin. Alhamdulillah hidup bahagia sampai sekarang adanya...dengan dikurniakan 6 orang cahaya mata, dua lelaki dan empat perempuan (me, abe@faizal, Yee, Idaa, Elly dan Dilla) Sekarang mek dan abah dah ada ramai cucu lelaki dan perempuan.



Keluargaku Di Majlis Perkahwinan adikku Dilla & Hakim

Bersama abah di IJN sebelum abah menjalani bypass 2005

Abah dan mek yang kusayangi...gambar Mei 2011

I sebenarnya rasa bertuah kerana dikurniakan Abah dan Mek yang 'very understanding'. Walaupun mereka tidak berpelajaran tinggi, namun pada I mereka berdua "very liberated". Dalam banyak hal mereka selalu bersifat 'terbuka' dengan anak-anak. Boleh bincang apa saja dengan Abah dan Mek. Jadi kami adik beradik tak pernah ada apa-apa rahsia dengan Abah dan Mek. Ada masanya mereka jadi 'pakar rujuk', 'kaunselor peribadi' (hehehe.. free of charge) dan tempat bergantung terutama bila 'poket kosong' (ini tertakluk pada bulan penuh atau bulan suram...hehehe kalau bulan gelapp.. tak dapat jugak...). Pada I, ibu dan ayah tidak boleh ditukar-ganti. Jasa mereka banyak tidak terhingga dan kasih sayang mereka 'abadi' selamanya.


Cerita Abah:

Abah kusayang Part 1

Abah kusayang Part 2

Abah kusayang Part 3

No comments: